המדען והישראלי

ישראלי עשיר במיוחד טייל בתל אביב וראה פתאום מדען מפורסם הולך עם 2 מזוודות גדולות. המדען עצר ליד ספסל, הוריד את 2 המזוודות והתיישב. הישראלי עבר לידו וקלט שיש על ידו שעון משוכלל מאוד. "וואו, זה נראה כמו שעון יוקרתי מאוד!" פתח הישראלי בשיחה. המדען: "האמת, זה באמת שעון משוכלל.. תראה, בכל זמן נתון אני יכול לדעת מה השעה בכל איזור בעולם! והשעון מקריא את השעה!" הישראלי התרשם: "וואלה? אז מה השעה עכשיו בסינגפור?" המדען קרא לו להתקרב לשעון ולהסתכל מקרוב בזמן שהוא לחץ על כמה כפתורים ולפתע השעון הקריא: "השעה בסינגפור כרגע - 6 ורבע".

הישראלי התלהב ושאל על השעה בעוד כמה מדינות, והמדען, לפי בקשתו, לחץ על מה שצריך וגרם לשעון להקריא את השעה לפי כל איזור. השעון הקריא את השעה בקול ברור עם סגנון משעשע, והישראלי לא הפסיק לחייך ולהתלהב. המדען המשיך ואמר: "אתה יודע, זה לא כל מה שהשעון עושה, 'סתכל רגע מקרוב..." הישראלי הסתכל מקרוב וראה שהמדען נכנס שם למערכת GPS שלמה ומנווט בתוך מפות מיניאטוריות, איכותיות וצבעוניות עם תמונות לווין. הישראלי החל להביע את התלהבתו אך המדען קטע אותו  והמשיך: "ולא רק זה, יש בשעון מקלט רדיו וטלוויזיה לווינית עם 500 ערוצים!" והחל לזפזפ בין הערוצים. הישראלי נדהם ושאל: "וואו, איזה עוד הפתעות יש בדבר הזה?!" המדען: "יש בשעון הזה מכשיר פקס מיניאטורי להדפסת מסרונים קטנים, יש בשעון הזה מערכת למדידת מהירות ריצה, מדידת דופק ועוד המון פונקציות שימושיות!" יש בשעון הזה גם מערכת שלמה לקריאת ספרים אלקטרוניים ואלבומי תמונות דיגיטליים! השעון הזה מתחבר גם לפייסבוק ומסתנכרן עם הנתונים האישיים שלך באינטרנט!"  

הישראלי שאל: "וואו! של איזה חברה זה?!" המדען השיב: "האמת, זה לא שייך לאף חברה. השעון הזה בפיתוח, זה פרוייקט שאני עובד עליו כבר כמה שנים!" הישראלי שאל: "בכמה אני יכול לקנות אחד כזה?!" המדען: "אה, הוא לא למכירה, לא סיימנו לפתח אותו עדיין..." הישראלי: "אתן לך 6,000 ש"ח!" המדען: "נראה לך? כמות הכסף שהשקעתי בפיתוח שלו עובר את זה פי 2!" הישראלי: "טוב אז אתן לך על זה 15,000 ש"ח!" המדען: "אבל אתה לא מבין, זה לא למכירה, המוצר הזה עדיין ב.." הישראלי קטע אותו: "אתן על זה 20,000 ש"ח!" המדען נשאר ללא מילים, הישראלי הוציא פנקס צ'קים והחל לכתוב צ'ק על סך 20,000 ש"ח. בינתיים המדען חשב לעצמו: "החומרים לבניית השעון עלו באיזור ה8,000 ש"ח ושאר ההוצאות על הפיתוח עלו כ-4,000 ש"ח. עם ה20,000 ש"ח האלה אוכל לקנות את החומרים מחדש, להישאר עם הפיתוח ולהישאר עם כסף נוסף ולזרז את הפיתוח עד הוצאתו לשוק... תכלס, משתלם לי למכור לו את זה..." הישראלי הגיש לו את הצ'ק והמדען התלבט בפעם האחרונה. הישראלי לחץ עליו: "כן או לא? 20,000 ש"ח עכשיו!" המדען היסס אך הסכים, החל להוריד את השעון - והעביר אותו לישראלי. הישראלי החל ללכת. המדען עצר את הישראלי ואמר: "רגע..." הוא הצביע על המזוודות והמשיך: "אל תשכח לקחת איתך את הסוללות..."